با سلام به وبلاگ معلم كلاس ششم خوش آمديد؛ لطفاً با نظرات خود ما را ياري نمائيد؛ اميدوارم لذت ببريد و براي بهتر شدن وبلاگ نظر بدهيد؛ معلمانی که شهریور بازنشسته می‌شوند از مزایای رتبه‌بندی بهره‌مند می‌شوند
زیارت عاشورا

معلمانی که شهریور بازنشسته می‌شوند از مزایای رتبه‌بندی بهره‌مند می‌شوند

سیدمحمد بطحایی در سومین روز اجلاس رؤسای آموزش و پرورش در میزگرد بررسی رتبه‌بندی با اشاره به خط مشی تأمین منابع در آموزش و پرورش، اظهار داشت: منابع دولتی، مشارکت غیردولتی و ارتقای بهره‌وری شیوه‌های تأمین منابع در وزارت آموزش و پرورش است.

وی افزود: منابع با تأمین نیازهای آموزش و پرورش فاصله بسیاری دارد و مشکلات بسیاری وجود دارد از جمله مشکلات مدارس شبانه‌روزی و عدم استقبال نیروهای توانمند از بخش اداری.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: طی دو سال گذشته سهم آموزش و پروش از منابع دولتی دو درصد افزایش یافته است همچنین مشارکت بخش غیردولتی رشد کرده اما هنوز بسیار کند است.

بطحایی در خصوص افزایش بهره‌وری در آموزش و پرورش بیان کرد: توانسته‌ایم با اتخاذ برخی راهکارها بهره‌وری از منابع را افزایش دهیم منابع در اختیار ما بسیار است که اگر به این منابع نگاه بهره‌ورانه داشته باشیم می‌توانیم با هزینه کمتر به کیفیت بیشتری دست یابیم.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین طرح‌ها برای سال تحصیلی جدید رتبه‌بندی معلمان است که دو هدف افزایش انگیزه و بهسازی نیروی انسانی را دنبال می‌کند. از مهر سال گذشته موضوع رتبه‌بندی با طرح در هیئت دولت آغاز شد و در این زمینه جلسات متعددی با کمیسیون‌های دولت داشتیم که سرانجام تصویب شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: رتبه‌بندی از مهر ۹۴ احکام رتبه‌بندی را اجرا می‌کنیم اما معتقدیم که اجرای رتبه‌بندی نیازمند طراحی نظام سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان است که براساس این نظام صلاحیت هر معلمی باید دائماً سنجش شود و پیشرفت و پسرفت او منجر به یک امتیاز شود که تعیین کننده رتبه فرد است.

بطحایی اظهار داشت: استقرار نظام سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان نیاز به زمان دارد و قطعاً در فاصله‌ای کوتاه نمی‌توانیم چنین نظامی را طراحی کنیم. بنابراین یا باید طرح رتبه‌بندی را متوقف می‌کردیم تا نظام سنجش صلاحیت حرفه‌ای معلمان طراحی شود یا این‌که مرحله نخست رتبه‌بندی را اجرایی می‌کردیم که بتوانیم بتدریج به مرحله کامل برسیم که در آموزش و پرورش شیوه دوم را انتخاب کردیم.

وی گفت: رتبه‌بندی شامل دو مرحله است که از مهر ۹۴ با اختصاص اعتبار ۱۳۵۰ میلیارد تومانی دولت مرحله نخست رتبه‌بندی معلمان آغاز می‌شود که برای این کار شاخص‌هایی را طراحی کرد‌ایم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از مواردی که مورد اختلاف آموزش و پرورش با برخی از اعضای دولت بود این است که ما اعلام می‌کردیم نمی‌توان دو نظام رتبه‌بندی داشت هم اکنون یک نظام رتبه‌بندی داریم که معلمان براساس آن از رتبه مقدماتی تا عالی سطح‌بندی می‌شوند و اگر می‌خواستیم رتبه‌بندی دیگری را طراحی کنیم به این معنا بود که فرد یک بار به عنوان مثال رتبه خبره داشت و یک بار دیگر براساس مصوبه هیئت دولت در این زمینه باید رتبه ارشد را به دست می‌آورد که این روند منجر به بروز مشکلاتی شد و اصرار آموزش و پرورش این بود که یک نظام رتبه‌بندی داشته باشیم.

بطحایی تصریح کرد: نمایندگان مجلس نیز معتقدند باید رتبه‌بندی را از همان آغاز با نگاه به رتبه عالی در نظر گرفت اما اگر می‌خواستیم این روش را اجرا کنیم، چراغ کم‌سوی فعلی را نیز باید خاموش می‌کردیم و کار به آینده موکول می‌شد اما در آموش و پرورش مصمم بودیم هر طور که شده حتی با اعتبار اندک کار رتبه‌بندی را آغاز کنیم و در برنامه ششم توسعه این روند با قوت بیش‌تری انجام شود.

وی تأکید کرد: هدف رتبه‌بندی ارتقای سطح معیشت معلمان نیست بلکه به دنبال ارتقای کیفی آموزش و پرورش هستیم و در مرحله نخست رتبه‌بندی که با اعتبار اندکی از مهر امسال اجرا خواهد شد حدود ۱۵۰ تا ۶۰۰ هزار تومان به حقوق معلمان بستگی به رتبه‌ای که کسب کرد‌ه‌اند، اضافه خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: پیش‌بینی می‌کنیم با تصویب طرح رتبه‌بندی زمینه برای اجرای فوق‌العاده ویژه فراهم شود و کارکنان ما در حوزه ستادی و اداری مشمول آن شوند.

بطحایی ادامه داد:اگر به هر دلیل فوق‌العاده ویژه اجرا نشود رتبه‌بندی شامل حال نیروهای اداری که حداقل ۲۳۰ هستند خواهد شد اگر بند ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری عملیاتی شود کارکنان از ویژگی و تسهیلات آن استفاده خواهند کرد اما اگر اجرایی نشد رتبه‌بندی فرهنگیان براساس شاخص‌هایی که پیش‌بینی کرده‌ایم برای همه نیروهای اداری نیز اجرایی خواهد شد.

وی افزود: زمان اجرای بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری بهمن ۹۳ است اما به دستور سازمان مدیریت متوقف شده و تلاش خواهیم کرد که از فروردین ۹۴ این حکم را به اجرا درآوریم.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در خصوص اجرای رتبه‌بندی برای بازنشستگان، عنوان کرد: تلاش می‌کنیم افرادی که در شهریور امسال بازنشسته می‌شوند حداقل در پاداش بازنشستگی از مزایای رتبه‌بندی بهره‌مند شود و با استفاده از مزایای رتبه‌بندی بازنشسته شوند.



با سلام جهت استفاده از مطالب صلوات بر محمد و آل محمد بفرستيد و لطفاً لينك ما را در وبلاگ يا وبسايت خود قرار دهيد و به دوستان خود معرفي نماييد باتشكر - مديريت وبلاگ

معلم كلاس ششم

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : سه شنبه 13 مرداد 1394برچسب:, | 18:59 | نویسنده : محمد ابراهيم پاشا |